Listopad 2009

Coco Chanel- životopis

28. listopadu 2009 v 18:55 Chanel

Coco Chanel byla geniální francouzská oděvní výtvarnice, nazývána vizionářkou módního světa.

Coco Chanel, vlastním jménem Gabrielle Bonheur Chanel, měla těžké dětství. V jejich dvanácti letech zemřela matka a otec ji dal ještě se čtyřmi sourozenci do sirotčince.

Coco Chanel začínala jako zpěvačka v kabaretu, kde jí dali přezdívku Coco. Již tehdy se od ostatních lišila jak stylem oblékání, tak svobodomyslnou povahou. Po čase odešla do Paříže, kde začínala jako kloboučnice a v roce 1912 si tu otevřela svůj první butik. Svým šarmem a významnými milenci a především převratnými návrhy svých modelů získala obdiv celého světa.

Coco Chanel navrhovala a sama i nosila elegantní a přesto pohodlné oblečení. Oblékala nejen bohaté, ale i ty méně movité. Její modely měly hodně pánských a sportovních prvků, ale stále zůstávaly dokonale ženské. V době, kdy všechny ženy nosily vlasy vyčesané do drdolu, si ostříhala vlasy nakrátko. Když se upínaly do korzetů, vyměnila ho za jednoduché pouzdrové malé, černé šaty. Poprvé také odhalila ženská kolena.

V roce 1957 představila Coco Chanel na módní přehlídce své legendární bílé lakované lodičky s černou špičkou. Ráda experimentovala i s materiály. Z typicky pánské látky - hrubého tvídu ušila dámský kostým s charakteristickou linií, lemy a zlatými knoflíky. Ještě dnes ho lze koupit v butiku Chanel v Paříži.

Coco Chanel milovala šperky, nejvíce dlouhé šňůry perel a brože. Ty nesměly chybět u žádného jejího modelu, které nosily např. Jacqueline Kennedy, Grace Kelly a jiné osobnosti.

Coco Chanel dala své jméno také legendárnímu parfému Chanel No. 5. Vůni jí namíchal na přání její milenec - parfumér v roce 1921. Dodnes je nejprodávanější vůní na světě.

Coco si nikdy nemohla stěžovat na nezájem mužů, z jejich vlivu dokázala vytěžit i něco pro sebe. Přesto zemřela opuštěná v 88 letech.

Zdroj: www.financnici.cz

Značka

28. listopadu 2009 v 18:48 Prada

V roce 1913 zakládají Fratelli Prada a Mario Prada obchod s koženým zbožím. Jedním z největších artiklů se stávají anglické cestovní kufry a tašky. Fratelli Prada si brzy získává velmi dobrou reputaci a obchod se rozrůstá. Mario Prada je však silně zaujat proti ženám v obchodě, a proto mají všechny ženské příbuzné z rodiny přísný zákaz vstupu do jeho obchodu.

Když však v polovině 50. let umírá, jeho syn odmítá pokračovat v jeho díle. Ironií osudu se tak vedení na dalších 20 let ujímá Mariova snacha. Její vlastní dcera Miuccia Prada se k obchodu dostává v roce 1970 a především její zásluhou se pak značka dostává mezi nejlepší módní ikony současnosti.

Cesta na vrchol
Miuccia Prada rozšiřuje nabídku o výrobu vodotěsných vaků a začíná s obchodem. V roce 1977 potkává talentovaného Itala Patrizia Bertelliho, který prodává vlastní kožené zboží již od svých 17 let. Ten jí ihned navrhuje přerušení dodávek z Anglie a zahájení vlastní výroby nové převratné řady kožených zavazadel. Ta by měla nahradit zastaralé kufry a příruční brašny. Podle jeho názoru, je totiž nezbytné přijít s novými nápady, které na trhu chybí již několik desetiletí.

Miuccia využije svého návrhářského talentu a přidáním nápadů Patricia Bertelliho, který je jmenován obchodním ředitelem firmy, začíná vznikat zcela nová éra značky Prada. První řada nových zavazadel vyrobených z vojenského černého nylonu nemá sice světový úspěch, je to však první krok správným směrem.

V roce 1983 otevírá Prada svůj druhý obchod v Miláně a o rok později rozšiřuje své působení otevřením butiků ve Florencii, Paříži, Madridu a New Yorku. Ve stejném roce pak vzniká také první kolekce obuvi. Roku 1985 vzniká dámská kabelka Classic Prada, která se přes noc stává světovou senzací. V roce 1987 se pak koná svatba, Miuccia Prada si bere svého dlouholetého obchodního partnera Fabrizia Bertelliho.

Moderní doba

V roce 1989 vzniká ženská kolekce Ready-to-wear, která znamená raketový vzestup popularity této značky. Čisté linie, luxusní vzhled a použití jednoduchých barev, to vše je tím pravým, co dokáže oslovit zákazníky. Také logo Prada tvořící stříbrný a černý trojúhelník je nenápadným symbolem dávajícím najevo spíše jednoduchost a obyčejnost. Přesto je zboží Prada právem řazeno mezi luxusní a jeho vlastnictví je symbolem prestiže. Na rozdíl od jiných značek patřící do této exkluzivní společnosti to však Prada nedává najevo nijak okázale. Je to umně maskovaná forma luxusu a elegance.

V roce 1992 je založena řada Miu Miu nazvaná podle přezdívky majitelky. Tato řada je určena pro mladé a jejím základním artiklem jsou oděvy vyrobené z umělých vláken. V letech 1993 a 1995 získává Prada prestižní ocenění rady amerických návrhářů (CFDA) za doplňky a jako designér roku.

V roce 1997 kupuje podíl v Gucci Group, který však následujícího roku prodává gigantu LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy). Roku 2000 vzniká v USA první řada výrobků péče o pleť. O rok později, tedy v roce 2001 je Patrizio Bertolli nucen prodat svůj podíl firmy Prada, který opět kupuje módní korporace LVMH. Ta již v té době vlastní Dior, Givenchy a jiné luxusní výrobce oděvů. V dnešní době patří značka Prada k několika málo symbolům elegance a luxusu, které ani po letech neztratily nic ze své slávy.

Zdroj: www.magazin.cz

Louis Vuitton- životopis

28. listopadu 2009 v 15:01 Louis Vuitton

Narozen: 4.8. 1821
Zemřel: 27.2. 1892
Imitace je prý upřímnou formou lichotky a neexistuje zřejmě jiná značka, která vyplodila tolik kopií svých výrobků jako Louis Vuitton. Levné kopie Louis Vuittonových luxusních kabelek se prodávají na rozích ulic po celém světě a pro člověka, který sní o vybraném koženém zboží a doplňcích, ale nemůže si je dovolit, představuje nákup kopie jedinou šanci jak pocítit alespoň vzdálený závan půvabu, který značku Louis Vuitton obklopuje.

Tradice Louis Vuittona jde hodně zpátky do historie. Společnost byla založena roku 1854 výrobcem zavazadel Louis Vuittonem Mallatierem, který položil základy designu, kladením důrazu na mimořádně vysokou kvalitu a řemeslné umění v každém výrobku. Uspokovat přání a požadavky bohatých znamenalo někdy uspokojovat výstřední zakázky jako byl například toaletní kufřík z krokodýlí kůže a želvího krunýře pro známou operní pěvkyni.

V posledních letech oprášila značka Louis Vuitton svou jemně zatuchlou image. Kabelky, stále vytvářené z exotických kůží jako aligátoří, ještěrčí či pštrosí, byly aktualizovány do moderních verzí sportovního luxusu. Největší revoluční změnou bylo jmenování mladého amerického návrháře Marca Jacobse do funkce uměleckého ředitele a to v březnu roku 1997 a představení jeho linie praktického/denního oblečení.

Zdroj: www.osobnosti.cz

Gianni Versace- životopis

28. listopadu 2009 v 14:55 Versace

Narozen: 2.12. 1946
Zemřel: 15.7. 1997
Italský génius módy byl známý svou snahou provokovat, jeho modely zdůrazňovaly lidskou sexualitu natolik, že konzervativněji zaměření lidé je mohli považovat za vulgární. Přesto však vytvořil jeden z nejznámějších módních domů současnosti.

Módě se věnoval již od malička, jeho matka Francesca vlastnila módní ateliér a šila šaty pro bohaté klienty a mladý Gianni se v jejím ateliéru učil navrhovat své první modely a pomáhal matce vylepšovat ty její.

Navzdory potenciálu odešel studovat architekturu a k návrhářství se vrátil až v pětadvaceti letech, kdz odjel do Milána. Zezačátku však musel pracovat pro velké módní domy, jako Genny, Callaghan či Comlice.

Roku 1978 otevřel svůj první vlastní butik v milánské Villa della Spiga. Nejdříve prodával vedle svých modelů také modely jiných značek, brzy se ale ve světě módy začal prosazovat.

Jeho modely byly odvážné, navíc kombinoval doslova vše se vším. Miloval barevnost až křiklavost, a tak z jeho rukou vyšla například žlutá saka něbo kolekce potištěná obaly slavného módního časopisu Vogue. V roce 1982 vydal kolekci s šatů s kovovým leskem a ty se okamžitě staly hitem. Versace se však neomezoval pouze na oblečení, vytvářel i bytové doplňky, porcelán či příbory.

V roce 1985 Gianni koupil značku Intacto, která byla podobná jeho vlastní značce, ale byla zaměřena na mladší publikum. V té době již bylo jméno Versace známé po celém světě a nové obchody jen přibývaly. Versace oblékal takové celebrity jako Madonna, Michael Jackson, Elton John či princezna Diana.

Versace byl najat jako hlavní designér pro populární americký televizní seriál Miami Vice, kvůli tomu se musel stěhovat z Itálie na Floridu. Rozkvět společnosti však opuštění Milána negativně neovlivnilo, spíše naopak. V roce 1996 obrat přesáhl jednu miliardu dolarů.

15. červenec 1997 se stal pro Versaceho osudným dnem. Když se vracel z procházky po pobřeží oceánu byl několika ranami zastřelen před svou luxusní vilou Casa Casuarina. Podle vyšetřování policie se stal náhodnou obětí sériového vraha Andrea Cunanana, který krátce po vraždě spáchal sám sebevraždu.

Přes Gianniho úmrtí,své hlavní kreativní duše, žije značka Versace dál. Do čela společnosti se postavil Gianniho bratr Santo a hlavní designérské křeslo obsadila jeho sestra Donattela. Jméno módního domu Versace tak stále září ve světě luxusu.

Christian Dior- životopis

28. listopadu 2009 v 14:42 Dior
Narozen: 21.1. 1905
Zemřel: 24.10. 1957
Roku 1928 v Paříži otevřel uměleckou galerii a začal prodávat
umění. Jeho první návrhy byly zveřejněny v časopise Le Figaro Illustré roku 1931. Během války pobýval s přáteli na jihu Francie.
V roce 1946 představil svoji kolekci New Look, která znamenala
konec módy 40. let. Ženám obnažil hrudníky a oblékl je
do širokých zvonových sukní.
O rok později pronikl do světa vůní s parfémy Miss Dior
a Diorissimo. V roce 1949 vznikla firma s jeho jménem a téhož roku uspořádal
svoji první módní přehlídku v Hamburgu.
Gallupův institut vyhlásil toho roku Diora za jednoho z pěti nejvýznamnějších světových osobností. Paříž se také díky němu stala světovým centrem módy.
Svoji první kolekci obuvi představil v roce 1953. Tvůrčí činnost
Christiana Diora předčasně ukončil infarkt. Ovšem jméno Christian Dior známe dodnes jako luxuní značku.