Značka

28. listopadu 2009 v 18:48 |  Prada

V roce 1913 zakládají Fratelli Prada a Mario Prada obchod s koženým zbožím. Jedním z největších artiklů se stávají anglické cestovní kufry a tašky. Fratelli Prada si brzy získává velmi dobrou reputaci a obchod se rozrůstá. Mario Prada je však silně zaujat proti ženám v obchodě, a proto mají všechny ženské příbuzné z rodiny přísný zákaz vstupu do jeho obchodu.

Když však v polovině 50. let umírá, jeho syn odmítá pokračovat v jeho díle. Ironií osudu se tak vedení na dalších 20 let ujímá Mariova snacha. Její vlastní dcera Miuccia Prada se k obchodu dostává v roce 1970 a především její zásluhou se pak značka dostává mezi nejlepší módní ikony současnosti.

Cesta na vrchol
Miuccia Prada rozšiřuje nabídku o výrobu vodotěsných vaků a začíná s obchodem. V roce 1977 potkává talentovaného Itala Patrizia Bertelliho, který prodává vlastní kožené zboží již od svých 17 let. Ten jí ihned navrhuje přerušení dodávek z Anglie a zahájení vlastní výroby nové převratné řady kožených zavazadel. Ta by měla nahradit zastaralé kufry a příruční brašny. Podle jeho názoru, je totiž nezbytné přijít s novými nápady, které na trhu chybí již několik desetiletí.

Miuccia využije svého návrhářského talentu a přidáním nápadů Patricia Bertelliho, který je jmenován obchodním ředitelem firmy, začíná vznikat zcela nová éra značky Prada. První řada nových zavazadel vyrobených z vojenského černého nylonu nemá sice světový úspěch, je to však první krok správným směrem.

V roce 1983 otevírá Prada svůj druhý obchod v Miláně a o rok později rozšiřuje své působení otevřením butiků ve Florencii, Paříži, Madridu a New Yorku. Ve stejném roce pak vzniká také první kolekce obuvi. Roku 1985 vzniká dámská kabelka Classic Prada, která se přes noc stává světovou senzací. V roce 1987 se pak koná svatba, Miuccia Prada si bere svého dlouholetého obchodního partnera Fabrizia Bertelliho.

Moderní doba

V roce 1989 vzniká ženská kolekce Ready-to-wear, která znamená raketový vzestup popularity této značky. Čisté linie, luxusní vzhled a použití jednoduchých barev, to vše je tím pravým, co dokáže oslovit zákazníky. Také logo Prada tvořící stříbrný a černý trojúhelník je nenápadným symbolem dávajícím najevo spíše jednoduchost a obyčejnost. Přesto je zboží Prada právem řazeno mezi luxusní a jeho vlastnictví je symbolem prestiže. Na rozdíl od jiných značek patřící do této exkluzivní společnosti to však Prada nedává najevo nijak okázale. Je to umně maskovaná forma luxusu a elegance.

V roce 1992 je založena řada Miu Miu nazvaná podle přezdívky majitelky. Tato řada je určena pro mladé a jejím základním artiklem jsou oděvy vyrobené z umělých vláken. V letech 1993 a 1995 získává Prada prestižní ocenění rady amerických návrhářů (CFDA) za doplňky a jako designér roku.

V roce 1997 kupuje podíl v Gucci Group, který však následujícího roku prodává gigantu LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy). Roku 2000 vzniká v USA první řada výrobků péče o pleť. O rok později, tedy v roce 2001 je Patrizio Bertolli nucen prodat svůj podíl firmy Prada, který opět kupuje módní korporace LVMH. Ta již v té době vlastní Dior, Givenchy a jiné luxusní výrobce oděvů. V dnešní době patří značka Prada k několika málo symbolům elegance a luxusu, které ani po letech neztratily nic ze své slávy.

Zdroj: www.magazin.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama